Eskilstunaortens Ryttarförening

Vår ungdomssektion EKUS

Hos oss på Eskilstunaortens ryttarförening har vi en ungdomssektion som under året anordnar en hel del aktiviteter. Främst för att stärka sammanhållningen mellan alla medlemmar och för att man ska kunna umgås utanför sin egen ridlektion. Ungdomssektionen EKUS anordnar främst aktiviter på Ekeby Ridskola.

Vad är en ungdomssektion?

Alla medlemmar i Eskilstunaortens ryttarförening som är mellan 0-25 år är automatiskt medlem i våra ungdomssektioner. Våra ungdomsektioner är en egen liten del av föreningen och har därför varsin styrelse. Styrelsen i respektive sektion består av ett antal ungdomar som tillsammans aorndar roliga aktiviteter för medlemmarna i föreningen, där målgruppen främst är de som är under 26 år.

EKUS

Ekus är ungdomssektionen på Ekeby. De anordnar roliga aktiviteter till exempel tävlingar, spökrundor, filmkvällar och annat skoj. För de yngre medlemmarna anordnar de även olika kurser. De flesta aktiviteterna är på helger och skollov.

De som är med i EKUS brukar även hjälpa till i stallet, på tävlingar, ponnylekis, barnkalas osv. Det finns även möjlighet att gå på ledarkurser, förberedande ridledarkurser, styrelsefunktionärskurser med mera. Tillsammans med föräldrakommittén och ridskolan anordnar Ekus även en familjedag under våren och en luciashow i december.

Publicerad: 2022-09-12

Senast uppdaterad: 2023-09-13