Eskilstunaortens Ryttarförening

Våra ridskolor

Som en av få föreningar i Sverige kan vi stoltsera med att vi bedriver ridskoleverksamhet på två anläggningar, Ekeby Ridskola med ponnyer som riktar sig mot barn och ungdomar och Vilsta ridskola med storhästar som riktar sig mot äldre ungdomar och vuxna.

Ekeby ridskola har vi lektionsridning på ponny för både nybörjare och mer avancerade ryttare. Förutom lektionsridning anordnar vi bland annat tävlingar, kurser, sommarridläger och för de allra yngsta har vi kvartsridning (prova-på ridning) på söndagar. Ekeby är kvalitetsmärkt enligt Svenska Ridsportsförbundets riktlinjer.

Vilsta ridskola har vi lektionsridning på stora hästar. Vi har både nybörjargrupper och grupper för mer avancerade ryttare. Vi erbjuder Drop in-ridning och vissa lördagar har vi prova-på-ridning (länk) för vuxna. Förutom ridlektioner har vi ridning för personer med funktionsnedsättning och vi har även ridning i samarbete med REALgymnasiet.

Om du, ditt barn eller någon du känner är intresserad av att börjar rida på Ekeby- eller Vilsta ridskola är du välkommen att kontakta personalen.

Publicerad: 2022-09-12

Senast uppdaterad: 2022-12-19