Eskilstunaortens Ryttarförening

Välkommen till Eskilstunaortens ryttarförening!

Eskilstunaortens Ryttarförening (ERF) bildades den 1 januari 1948 och är en av Södermanlands största ryttarföreningar med drygt 700 medlemmar. Vi erbjuder ett brett utbud av häst- och ridundervisning för alla, från små barn till vuxna och pensionärer, orutinerad som rutinerad, för dig som vill ha en fast plats eller bara rida ibland, utan egen häst eller med.

Vi driver ridskola på två anläggningar, Ekeby med ponnysar för yngre barn och ungdomar och Vilsta med hästar för äldre ungdomar och vuxna. Båda anläggningarna är centralt belägna i Eskilstuna. Våra instruktörer är välutbildade och ridskolornas hästar likaså. Hos oss sätter vi din upplevelse och utveckling i centrum.

Förutom ordinarie lektionsverksamhet har vi specialverksamheter, som exempelvis ridning för funktionshindrade och ridklasser för högstadie- och gymnasieelever. Vi har även ett stort utbud av tävlingar inom såväl hoppning, dressyr och körning och är en erfaren tävlingsarrangör inom alla grenar. Dessutom satsar vi extra mycket på våra ungdomar och har därför en egen ungdomssektion EKUS på Ekeby Ridskola och på Vilsta ridskola finns kommittén HIPPUS. Ungdomarna arbetar aktivt med att anordna avsuttna aktiviteter för barn och ungdomar.

Vill du veta mer om oss eller önskar ställa frågor kring vår verksamhet är du välkommen att kontakta föreningen.

Publicerad: 2022-09-12

Senast uppdaterad: 2023-10-25